Thursday, November 27, 2008

Bersahabat dengan musuh

Cara penyelesaian masalah yg terbaik ialah melalui proses perbincangan dan perkongsian pintar. Tidak ada manusia di dunia ini dapat memikirkan cara utk mengatasi semua masalah dgn sendiri. Melalui perbincangan dan percambahan fikiran maka banyaklah alternatif utk menyelasaikan masalah-masalah tertentu.

Baru-baru ini, Barrack Obama telah berbincang dgn MacCain ttg cara-cara utk mengatasi masalah ekonomi serta cara terbaik utk meminpin negara mereka. Pertemuan dan perbincangan ini dilihat oleh penganalisis politik sebagai satu langkah yg bijak dan strategik. Melaluinya, byk alternatif dpt dihasilkan dan sgt menguntungkan mereka khasnya rakyat amerika. inilah yg kita namakan sebagai kebijakasanaan kematangan berpolitik seorang pemimpin.

Saya sgt berharap, pemimpin-pemimpin negara kita mengambil contoh kebijaksanaan dan kematangan berpolitik yg btelah ditunjukkan oleh raka-rakan politik mereka di luar negara. Kita jgn takut utk mendekati musuh kita kerana mereka juga sgt sayang kpd rakyat dan negara kita.

No comments: