Monday, April 13, 2009

kemelut politik = huru-hara

Setelah berakhirnya pilihanraya kecil di Bukit gantang, Bukit selambau dan Batang Ai, kini tibalah masanya semua pihak kembali meneruskan tugas dan amanah yg telah diberi oleh rakyat dgn penuh dedikasi dan jujur.

Kita tidak mempunyai banyak masa utk bermain helah politik samada pihak BN atau PR. Keutamaan mestilah diberi kepada pembangunan yg ditagih oleh rakyat. kita mestilah memastikan kawasan yg kita wakili mendpt perhatian dan tindakan yg sewajarnya.

Jgn terlalu sibuk utk mencari kesalahan org lain tp perbaiki lagi kelemahan yg sedia ada agar perjalanan kerajaan kita berjalan dgn lancar. jgn kita sibuk utk mencerca, menghina atau mengaibkan org lain krn rakyat sudah bosan dgn sandiwara politik sedemikian. Apa yg kami mahu ialah kemakmuran dari segi ekonomi, sosial dan politik. Kami tidak mahu hidup dlm ketakutan maupun kemiskinan. Kita sudah melihat contoh yg nyata ttg betapa kehancuran politik sesebuah negara itu akan mengundang kecelakaan kpd semua pihak. lihat lah saja apa yg berlaku di negara jiran kita. ketidakstabilan politik telah menjadi punca kekecohaan dan huru-hara di sana.

semoga semua ahli Yang Berhormat samada di peringkat negeri atau persekutuan, menjalankan tugas dgn penuh rasa tanggungjawab, jujur dan dedikasi semoga rakyat akan mengecapi kemakmuran yang diinginkan.

5 comments:

antianwaribrahimdotcom said...

anwar sebenarnya sudah gila.

gila kuasa.

sampai kabinet bayangan pun dia nk sapu.

sebenarnya dia berangan jd PM...

SAYANG SARAWAK said...

alhamdulillah, semoga lebih rami gik org sarwak sedar akan penipuan ndan tipu helah pihak pembangkang. saya harap antipkrsarawak terus berjuang bagi mempertahankan sarawak dari dicengkam pihak pembangkang...

Panglima Perang Cyber said...

salam saudara..

terima kasih atas kunjungan ke blog saya.

ada masa boleh join bpn nanti.

demi agama bangsa dan tanah air.

SAYANG SARAWAK said...

panglima Perang Cyber,
sama-sama. insyaallah, kita akan berjuang atas landasan yg sama..

Ai Pengayu said...

ia dah ku madah, kita blogger tuk bukan mihak mana2, ni pihak nok ada molah kerja salah kita attack terus.. tuk BN dah janji 80juta kat batang ai, kita nangar lok mun dalam 6 bulan alu sikda bala kerja kontrak molah sia kitak lawan gik , benar nda?.

* hhihi lama dah xcakap sarawak sejak duduk di malaya..

http://ai-pengayu.blogspot.com/