Tuesday, July 28, 2009

Keselamatan di rumah...

Macam2 ada...saya agak terkejut ustralia yang terperangkap selama seminggu di dalam tandasnya sendiri. hairan juga, macam mana dia boleh terperangkap. Pengajarannya di sini ialah, kita hendaklah sentiasa berhati-hati dalam semua perkara khasnya yang berkaitan dengan keselamatan di rumah. Kepada mereka yang ada anak kecil di rumah, pastikan keselamatan anak anda terkawal. jangan biarkan benda2 tajam, mancis, racun makhluk perosak atau apa jua bertaburan dan boleh dijangkau oleh kanak2. Pastikan bilik air sentiasa kemas, buang takungan air di dalam besen dan pastikan semua peralatan elektrik disimpan di tempat yang sesuai jauh dari gangguan kanak2. jangan biarkan kecuaian anda menjadi punca kemalangan di rumah anda sendiri...


Wanita diselamatkan selepas seminggu terperangkap dalam tandas

28/07/2009 4:38pm

MELBOURNE 28 Julai - Seorang wanita Australia terperangkap di dalam tandasnya selama seminggu sebelum jiran-jirannya mendengar dia menangis meminta tolong.

Wanita dari Queensland berusia 67 tahun itu ditemui Ahad, tujuh hari selepas dia terperangkap, kata jabatan keselamatan komuniti negeri.

"Pihak bomba telah mendapatkan wanita ini dan menyelamatkannya. Petugas perubatan telah memberikan rawatan dan kemudian membawanya ke Hospital Ipswich," kata jabatan itu dalam satu kenyataan.

Seorang jurucakap jabatan itu memberitahu akhbar Courier Mail, para penyelamat sukar mengeluarkan wanita itu kerana kedua-dua kakinya tersepit di bahagian tandas. - AFP

No comments: