Wednesday, December 10, 2008

Bukit Antarabangsa..apa nak jadi...???

Negara kita masih lagi hangat tentang isu tanah runtuh yang berlaku di Bukit Antarabangsa baru-baru ini, setakat ini jumlah kematian adalah 4 orang, dan seorang lagi mangsa belum lagi ditemui… Aku masih tidak faham apa keuntungan yang Buletin Utama TV3 dapat, bila siarkan berita ni setiap malam(hampir separuh waktu siaran). Walaupun kejadian ni dah masuk hari ke 4… Anyway, bukan kisah TV3 yang aku nak ceritakan. Tapi kisah ragam penduduk sekitar Bukit Antarabangsa, yang dianggarkan seramai 2000 orang yang diminta untuk meninggalkan kediaman masing-masing atas faktor keselamatan.

Mereka ni seolah-seolah seperti anjing yang dilepaskan tuannya, tapi menggigit pula… Maaf ya, mungkin bukan semua. Tapi sebahagian daripada anda cukup melampau! Aku faham dengan masalah korang semua, tapi berpada-padalah… Dalam masa tempoh kritikal macam ni, sepatutnya berilah kerjasama kepada pihak berkuasa. Lagi pun untuk keselamatan anda juga. Jika sudah diminta untuk keluar tu, ikut saje la… Tinggal la di rumah saudara-mara, rakan-rakan, atau jiran-jiran terdekat.

Janganlah pula pergi menginap kat hotel, lepas tu desak kerajaan bayar kos penginapan hotel korang pulak? WTF?! Tak masuk akal…

Selain tu, ada juga dikalangan penduduk yang nak saman PBT dan juga pemaju… Hello, jangan nak menangguk di air keruh… Bila dah jadi macam ni, masing-masing nak ambil kesempatan? Tak perlulah nak salahkan orang lain, kalau dah tau nak jadi macam tu buat pe la korang beli/sewa rumah kat situ? Konon jaga status la? Rumah atas bukit mahal? nak menunjuk banyak duit? Sepatutnya dari dulu lagi korang tak beli/sewa rumah kat atas bukit tu, tidakkah tragedi Highland Tower memberi sebarang pengajaran kepada anda?

Inilah sikap talam dua muka segelintir rakyat Malaysia yang cukup aku meluat dan menyampah! Bila senang kawan, tapi bila susah masing-masing hanya tau jaga punggung sendiri… Apa nak jadi…

No comments: